Blogg

Veto mot Azorene dag 13

Den siste uken har først og fremst vært meget komfortabel. Vi har spiltmye kortspill og Gaute troner foreløbig toppen av tabbellen i Vetos"Amerikaner" turnering. Vi har også hatt noen dager med sol...

Veto mot Azorene dag 5 (21.05)

Den fine vinden vi hadde de første dagene er blitt erstattet med veldig lite vind og blikkstille vann. Akuratt nå er det ikke godt å si hva som seiler raskest av oss og de hundrevis av portugisiske...

Veto mot Bermuda dag 3

Veto seiler fort og stødig mot Azorene. Har unnagjort nesten 300 mil de to første døgnene, en fart vi absolutt er førnøyde med. Fortsatt relativt lite bølger og fint vær. I dag er det champions le...

Mot Azorene dag 1

Da har vi forlatt havnen i St. Georges Bermuda etter en ny kort uke på øya. En fantastisk øy, men nå håper vi at vi har kastet loss fra Bermuda for siste gang. Første forsøk på å krysse det store ...

Veto til Bermuda dag 9

Posisjon: 31 03N 64 51W, 80nm igjen Vi seiler sakte med vinden fra west og muligens seiler vi sakte nok til åslippe å legge bi. Vi tar hvert fall å haler ut tiden. Legger ikke anker. I går fikk v...

Veto til Bermuda dag 8

Posisjon: 29 29N 65 33W Seiler med vinden fra øst og lite bølger, drømmeføre atm. Rekker ikkelyset på mandag og grubler litt på hva vi skal gjøre. Det er vel ikke noeannet alternativ en å bare hal...

veto til bermuda dag 7

Posisjon: 27 52N 66 10W Hei, vinden har dreid mer øst og bølgene roet seg, så nå seiler vi ibehagelige 4.7 knop. Ligger da på grensen til hva som er mulig å rekke påmandag... Vi har tenkt oss vid...

Veto til Bermuda dag 6

Posisjon: 26 14N 66 26W Vi seiler sakte fremover. Vinden har løyet til under 15 knop og vi kryssernordover. Slik været og fremdriften vår er, ser det ikke ut som vi rekkerlyset på mandag. Da må vi...

VEto til Bermuda dag 5

Vi fikk motvinden i går formidag og har banket på for motor i 3 knop.Vinden har nå dreid nok til at vi kan seile og vi seiler nå med vinden frastyrbord, men står 25 grader av kurs. 20-25 knop over ...

Veto til Bermuda dag 4

posisjon: 23 26N 66 54W Hei, Alt vell med oss. Lite vind, som meldt og litt for mye regnvær forbortskjemte karibien seilere! Ok, send delen til Horta. Fungerer btw. ok uten. Litt mer stress medh...

På vei til Bermuda dag 3

Posisjon: 22 05N 067 23W Hei, Vi motrer for øyeblikket i det vinden har løyet til under ti knop. Nattenbød på utfodrende vær med sammenhengende og MYE regn pluss lyn og torden.Vinden har dreid je...

Blodig alvor

Etter besøk fra familien til Syver, seilte vi til Spanish Town på Virgin Gorda og la oss i marina. Der fikk vi endelig fyllt opp vanntanken og fyllt dieseltanken fullt opp igjen. Vi sjekket ut og s...

Regnskog, Surf og Superyatcher!

Det har plutselig blitt en liten stund siden siste innlegg. Vi liker å holde dere på tærne Sist dere hørte fra oss var vi på vei til Guadeloupe for å hente Frida og Synne. Etter det har det skjed...

«Mick Jagger doesnt want you here»!

Ja, da har det igjen blitt en stund siden vi har fått oppdatert bloggen, men det burde være en positiv ting for det betyr at vi har gjort mye spennende! Etter Union dro vi til den berømte øya Mus...

Hvem står bak dette?

Dere kan tydeligvis følge reisen vår via google maps :) http://maps.google.com/maps/ms?msid=210636317529186392520.0004b3a9d881ddb334cde&msa=0&ll=24.44715%2C-32.607422&spn=45.326834%2C78.134766 ...

Dont hate the hustler, hate the hustle!

Ja, da har vi vært i 2 dager på Tobago Cays ved selveste Jack Sparrow øya som var helt paradis! Vi snorklet en del og fikk med oss det fantastiske havlivet som var der. Massevis av havskilpadder og...

Godt Nyttår!

Godt Nyttår! Nå har vi de siste dagene reparert bommen, som har vært litt av et projekt, men vår barske kaptein har vist utrolig fryktløst engasjement! Ellers så sitter vi å skriver dette rett før ...

Better late than never!

Ja, nå er det litt lenge siden sist! Men det som har skjedd siden siste innslag er at Erlend Malmer har blitt med på denne eventyrelige ferden som bare gjør den mer eventyrlig! Skal ikke gå inn i a...

Endelig Framme!

I forigårs kaset vi ankeret utenfor Bridgetown, Barbados.Før vi fikk kaste anker måtte vi sjekke inn. "health care" "customs" og "immigration" måtte alle besøkes før champagnen kunne sprettes. P...

Atlantern dag 14

Vi har nå vært to uker på atlanteren, og har under to døgnigjen. Ombord er formen bra, og ingenting har gått galt de siste dagene.Akkurat nå er det null vind, havet blikkstille og solen griller oss...

11.des.2011

Vi har for øyeblikket fin vind. Seiler i over 6.5 knop med 15 knop overdekk. Veto seiler jevnt og trutt mot Barbados og faktakunskaperom karibien er oppdatert med "Pirates Of The Caribien" maraton...

Atlanteren Dag 7

Det er nå over en uke siden vi dro fra Kap Verde, og uflaksenforfølger oss fortsatt. Som dere vet mistet vi slepegeneratoren, og for etpar dager siden stakk en fisk av med vår siste krok. I tillegg...

Atlanteren dag 5

Posisjon: 14 57N 34 11W, 1500nm igjen. Vi seiler i 6.5 knop ++ etter en dag med lite vind i går I går fikk vi en 2-3 kilos dorado på kroken, som ble sattveldig stor pris på. Fiskelykken er tydelig...

Atlanterhavet dag tre

Det er nå tre dager siden vi dro fra Kapp Verde noe som vil siat vi har igjen ca. 2 uker på havet før vi ankommer Barbados. Kapp Verde bød på masse god mat til en billig penge, så dagene gikk førs...

Kapp Verde

Vi er endelig kommet frem til Kap Verde etter litt over 6 dager på havet. Vi Ligger i Mindelo som er en liten by hvor vi planlegger å ligge noen dager å puste ut før vi setter kursen rett vest mot ...

Til Kap Verde 3 (pr satelitt mail)

Posisjon: 21 03N 21 16WVind : for øyeblikket opp mot 25 knop og syv knops fart.Bølger : Ikke mye 320nm til Mindelo, Kap Verde Vi seiler for øyeblikket i nesten 7 knop og regner med å værefremmema...

Til Kap Verde 2

Vi er nå to døgn på vei til Kap Verde. I dag fikk vi engigantisk Dorado på kroken. Fisken må ha veid over 10 kilo og var godtover en meter lang. så nå har vi mer en nok fisk for flere dager! Vinden...

Til Kap Verde

Er i posisjon 26 19N 16 51W. Har seilt veldig fort siden vi dro 02 i natt. Gaute

Portugal - Marokko og Kanari øyene!

Nytt innlegg! Desverre ingen bilder siden internettet er for dårlig til å laste opp. Så vi laster opp bilder på Kapp Verde istedenfor! JOHANNES: Etter en totimers tur gjennom tykk tåke kom vi end...

Fotball, svensker og ran

Vi dro fra Isla de Cies torsdag kveld. Alt gikk på skinner helt til vi etter ca en halvtime møtte på tykk tåke. Tåken i seg selv var ikke noe problem, men alle fiskebåtene som rånet frem å tilbake ...

Gijon til Vigo

Bare en kjapp oppdatering før vi drar videre... Fra Gijon dro vi videre til La Coruna. La Coruna var en relativt stor by, med mange hyggelige og gjestfrie spanjoler. Vi lå i marinaen over helgen, f...

Biscaya på kryss og tvers

Etter en hyggelig kveld med Guinness i Cork. Dro vi tidlig om morgenen mot La Coruña i Spania. Etter ca to døgn i sjøen fikk vi en dårlig værmelding, så vi la kursen mot Franskekysten istedet.Nærme...

«Do you know which country you are in?!».

Vi er nå i Cork og venter på å krysse Biscaya. Vi seiler i morgen tidlig og sikter mot Brest, helt vest i Frankrike. Planen var egentlig å seile rett til La Coruna i Spania, men pga. Stormvarsel i ...

Da dro vi!

Etter en intens innspurt var endelig dagen her. Vi samlet oss hos Syver med familie, venner og bekjente. Etter et par timer bevegde alle seg ned mot Breivik båthavn hvor vårt nye hjem, Veto VIII, v...