april 2012

Veto til Bermuda dag 9

Posisjon: 31 03N 64 51W, 80nm igjen Vi seiler sakte med vinden fra west og muligens seiler vi sakte nok til åslippe å legge bi. Vi tar hvert fall å haler ut tiden. Legger ikke anker. I går fikk v...

Veto til Bermuda dag 8

Posisjon: 29 29N 65 33W Seiler med vinden fra øst og lite bølger, drømmeføre atm. Rekker ikkelyset på mandag og grubler litt på hva vi skal gjøre. Det er vel ikke noeannet alternativ en å bare hal...

veto til bermuda dag 7

Posisjon: 27 52N 66 10W Hei, vinden har dreid mer øst og bølgene roet seg, så nå seiler vi ibehagelige 4.7 knop. Ligger da på grensen til hva som er mulig å rekke påmandag... Vi har tenkt oss vid...

Veto til Bermuda dag 6

Posisjon: 26 14N 66 26W Vi seiler sakte fremover. Vinden har løyet til under 15 knop og vi kryssernordover. Slik været og fremdriften vår er, ser det ikke ut som vi rekkerlyset på mandag. Da må vi...

VEto til Bermuda dag 5

Vi fikk motvinden i går formidag og har banket på for motor i 3 knop.Vinden har nå dreid nok til at vi kan seile og vi seiler nå med vinden frastyrbord, men står 25 grader av kurs. 20-25 knop over ...

Veto til Bermuda dag 4

posisjon: 23 26N 66 54W Hei, Alt vell med oss. Lite vind, som meldt og litt for mye regnvær forbortskjemte karibien seilere! Ok, send delen til Horta. Fungerer btw. ok uten. Litt mer stress medh...

På vei til Bermuda dag 3

Posisjon: 22 05N 067 23W Hei, Vi motrer for øyeblikket i det vinden har løyet til under ti knop. Nattenbød på utfodrende vær med sammenhengende og MYE regn pluss lyn og torden.Vinden har dreid je...